Dersin Adı | Perakende Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LOG 561 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, temel teorik bilgilerin ve başarılı perakende yönetimi uygulamaların sunulması yoluyla, öğrencilerin perakende yönetimi konusunu anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, perakende endüstrisindeki gelişmemelerin değerlendirilmesini ve perakende endüstrisinin ekonomideki öneminin anlaşılmasını sağlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin, perakende yönetimi kavramlarını ve teorilerini değerlendirebilmeleri ve bunların sektördeki uygulamalarının ne şekilde olması gerektiğini anlamalarına olanak tanır. Bu ders ayrıca, dinamik perakende çevresinin ve perakendeciler tarafından uygulanan stratejilerin öğrenciler tarafından kavranmasını sağlar. Perakende pazarlama karması ile ilgili konuların tartışılması yoluyla öğrencilere, perakendecilerin rekabetçi ve sürekli değişmekte olan perakende çevresinde hangi başarılı stratejiler ile ayakta kaldıklarını kavrama fırsatı verir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Perakendecilerin tedarik zincirindeki rolünün anlaşılması | |
3 | Perakende sektörü, perakende yönetimi kavramı ve perakendeci çeşitlerinin anlaşılması | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 1 & 6 |
4 | Perakende yönetiminde pazar bölümlendirme ve konumlandırma kararları/Değişen satın alma yönelimleri | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 2 & 3 & 7 |
5 | Perakende yer seçimi kararları | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 9 & 10 |
6 | Perakende mağaza tasarımı | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited.Bölüm 14 & 15 & 18 |
7 | Perakende yönetiminde fiyatlama kararları | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 17 |
8 | Perakendede mevsimsellik | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 18 & 19 & 20 |
9 | Çok kanallı perakende yönetimi ve dijitalleşme | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
10 | Perakendecilikte güncel sorunlar | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
11 | Covid-19 sonrası perakendeciliğin geleceği | Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır. |
12 | Proje destek buluşması | |
13 | Sunumlar (Bölüm 1) | |
14 | Sunumlar (Bölüm 2) | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavları |
Ders Kitabı | Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ayers, J.B. and Odegaard, M.A., 2017. Retail supply chain management. CRC Press.
Fernie, J. and Sparks, L. eds., 2018. Logistics and retail management: emerging issues and new challenges in the retail supply chain. Kogan page publishers.
Rabolt, N.J. and Miler, J.K., 1997. Concepts and cases in retail and merchandise management. Fairchild Books. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 25 |
Proje | 2 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | - | - | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 15 | |
Proje | 2 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 199 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest